رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: در سال جاری رصدخانه فناوری در استان یزد راه اندازی می شود.

مسعود میرجلیلی – خبرنگار یزد فردا : دکترحبیب زارع در جمع اصحاب رسانه استان یزد افزود: ایجاد و راه اندازی رصدخانه فناوری در استان یزد از برنامه های این بنیاد در سال جاری است. 

وی ادامه داد: رصد و پایش پتنت یا ثبت اختراعات در دنیا مرتبط با فناوری های مورد نیاز یک منطقه و ایجاد سیستم احصای نیازهای فناورانه هدف از اجرای این طرح می باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر 438 نخبه تحت پوشش بنیاد نخبگان استان یزد قرار دارند ، افزود: سال گذشته همین تعداد پرونده مورد بررسی قرار گرفت که نخبگی 120 نفر از آنها احراز شد.

دکتر زارع در ادامه به طرح شهاب اشاره کرد و افزود: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان در استان به ویژه مناطق محروم از هدف این طرح است .

وی ادامه داد: طرح شهاب با هماهنگی بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش به مرحله اجرا درخواهد آمد و در اجرای آن بنیاد نخبگان کار نظارت و هدایت و آموزش و پروش کار اجرا را انجام خواهد داد.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد افزود: طرح شهاب در 10 استان کشوراجرا می‌شود که استان یزد جزو نخستین استان‌های پایلوت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در استان یزد این طرح به طور موقت در چند مدرسه اجرا می‌شود و نقایص طرح شناسایی و رفع خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک در تمام مدارس استان این طرح به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی در ادامه گفت: 120طرح دانش بنیان در مجموعه بنیاد نخبگان یزد شناسایی و گردآوری شده و اطلاعات پیرامون آن تدوین شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 46 طرح در کارگروه های علمی بنیاد مورد ارزیابی قرار گرفته است که 35 طرح تصویب نهایی را طی کرده اند و 25 طرح به بانک های استان جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

دکتر زارع اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال به 200 طرح دانش بنیان تسهیلات داده شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد همچنین از برگزاری همایش شناسایی و جذب فرصت های سرمایه گذاری درزمینه نوآورانه در استان خبر داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا